Sunday, November 18, 2012

Zionis Vs Islam ..Melayu lwn Melayu

Kesian..memang kesian..bumi Palestin sekali lagi dimandikan dengan darah...warga Palestin di Gaza terus menjadi mangsa kerakusan rejim zionis..yang disokong oleh Presiden Amerika Syarikat! Bumi Palestin..akan terus dimandikan dengan darah warga Palestin...selagi tiada satu kuasa di dunia berani bertindak terhadap kekejaman rejim zionis! Nak harapkan Liga Arab? Tak payah la..Amerika Syarikat sergah sikit jer..pemimpin liga Arab akan kecut! Kalau liga Arab ada keberanian..mungkin rejim Zionis tak la berani sangat dari dulu...sebenarnya..Liga Arab boleh berhentikan ekspot minyak ke Amerika dan negara-negara Eropah..yang menyokong Israel...tapi kerna takut tidak ada duit..pak arab semua kecut pelir nak lawan Israel....semua pemimpin Arab tu bergantung sepenuhnya kepada Amerika Syarikat!!..

Itula senario dan nasib orang-orang Palestin..yang hanya mampu melawan rejim zionis dengan membaling batu..lepas tu minta kesian kat dunia luar...yang hanya mampu membuat demonstrasi dan juga bercakap di Pertubungan Bangsa Bersatu..yang juga di kawal oleh Amerika Syarikat!...namun nasib orang Melayu Malaysia lagi la malang! Malang kerana orang Melayu Malaysia yang beragama Islam..mendoakan kehancuran orang Melayu Islam lain..semata-mata kerana nak kuasa politik!. Itu senario di Malaysia yang jauh aman damai dari bumi Palestin! Kerana politik...kerana kuasa...orang Melayu Islam..sembahyang hajat..mendoakan kehancuran satu lagi kumpulan orang Melayu Islam...hebatnya politik orang Malaysia!!

Kalau la..orang Melayu Islam Malaysia...bersatu..sembahyang hajat...mendoakan kehancuran rejim Zionis...alangkah hebatnya orang Malaysia! Malaysia mengetuai sembahyang hajat..orang Islam seluruh dunia..mendoakan kemusnahan Israel..alangkah hebatnya Malaysia!..tapi sayang seribu kali sayang...pemimpin politik di Malaysia tidak melihat isu Palestin sebagai langkah untuk menjadikan Malaysia pemain antarabangsa yang hebat! Yang kita mampu buat..menghantar surat bantahan..atau buat demonstrasi aman atau paling koman pun..hantar bantuan makanan kepada penduduk Gaza....yang bukan hanya inginkan makanan tetapi keamanan!

Melayu lawan Melayu di Malaysia..yang untungnya sapa? Apabila Melayu PKR dan Melayu PAS bersatu..atas platform politik...untuk menumbangkan Melayu BN..maka bertepuk tanganlah orang-orang bukan Melayu..dan juga bangsa asing yang ingin melihat Malaysia..tersungkur..dan menjadi hamba. Itulah yang terjadi kepada Mesir, Tunisia dan Libya..apabila orang Arab begitu mudah terpengaruh dengan 'change'..atau revolusi...malahan dunia Arab yang dilimpahi dengan kekayaan dari hasil bumi...tidak mampu menentang akau mengekang kekejaman sebuah kerajaan kecil seperi Israel! Malaysia juga akan menjadi seperti beberapa negara Arab...macam lembu dicucuk hidungnya oleh kuasa besar..kerana Melayu sudah tidak lagi bersatu...

Melayu hari ini sudah terbahagi kepada tiga puak..errr..maaf empat puak!! setiap puak nak perjuangkan kepentingan masing-masing..dengan ideologi masing-masing...dan juga agenda masing-masing! Perpecahan orang Melayu..mungkin akhirnya...menidakkan kata-kata Dato Laksamana Hang Tuah ' tidak Melayu hilang di dunia' ...kerana pastinya Melayu akan hilang pengaruh dan kuasa politiknya apabila Melayu tidak bersatu..Melayu akan hilang identitinya..Melayu akan hilang maruahnya...

Melayu akan menjadi hamba di bumi sendiri...


No comments:

Post a Comment