Wednesday, November 21, 2012

Orang Islam Lemah

Awas!!..the Joker is here in Asia!!..beliau sedang bercengkerama dan berdrama di hadapan pemimpin ASEAN dengan senyuman nya..."United States President, Barack Obama, in Cambodia for the Asean Summit, has promised a solutin to the worsening Gaza crisis, according to Prime Minister Datuk Seri Najib Razak" ..NST, 21 November 2012. Amat sukar nak percaya kata-kata tersebut kerana semasa pertemuan dengan pemimpin Kemboja..Obama dengan tegas menyatakan sokongan nya kepada rejim Zionis dan mengatakan "the Israelis government have every right to defend its people from the Hamas raid" . Siapa yang menyerang ? Amat jelas rejim zionis yang menyerang dan yang bertahan dan menjadi mangsa ialah penduduk Gaza. Inilah pemimpin agung Amerika Syarikat yang dikatakan Islam friendly? Amat melucukan apabila memikirkan sejak Obama menjadi Presiden Amerika Syarikat..tiga kerajaan negara Islam tumbang..dalam peristiwa digelar..the Arab Spring Uprising. 
Pernahkah mana-mana Presiden Amerika Syarikat sebelum ini menyokong negara Islam? Samada Presiden Amerika Syarikat daripada Republican atau Democrat..matlamat dan dasar mereka tetap sama..iaitu untuk menawan dan menjajah negara lain dengan apa cara pun..dan menjadi polis dunia!!. Mereka kecam negara Islam yang tidak mengiktiraf rejim Israel dan menganggap agama Islam sebagai punca keganasan!. Iran dianggap musuh kerana Iran berupaya mengancam keselamatan Israel..malah jika Malaysia mempunyai keupayaan menghancurkan Israel..berkemungkinan besar..Amerika Syarikat akan memusuhi Malaysia sepertimana tindakan-tindakan yang dilakukan mereka ke atas negara Iran!.

Strategi Obama menjadi apabila mampu melemahkan negara Islam dan memecahbelahkan mereka dengan tumbang nya pemimpin Mesir, Hosni Mubarak dan juga Muammar Gaddafi dari Libya. Kini usaha Amerika Syarikat ialah untuk menjatuhkan kepimpinan Assad di Syria kerana negara Syria juga ancaman kepada rejim Zionis. Negara-negara  Arab yang lain..seperti Arab Saudi, Emeriyah Arab Bersatu, Qatar dan Kuwait  yang kaya raya tidak akan memberi bantuan ketenteraan kepada pejuang Hamas di Gaza kerana bimbang segala harta mereka di Amerika Syarikat akan dibekukan. Pemimpin-pemimpin Arab sudah dikaburi dengan kemewahan hingga mereka hanya mampu bermesyuarat..kemudian menghantar resolusi..supaya kekejaman Zionis dihentikan!.Tidak dinafikan mereka akan menyuarakan ketidakpuasan hati..dan menghantar bantuan makanan...kerana itu sahaja kemampuan mereka!.

Lemahnya orang-orang Islam kerana sikap orang Islam sendiri yang suka berpuak-puak dan berpecah belah kerana perbezaan ideologi. Tak perlu tengok keluar negara..nampak di dalam negara betapa sesama orang Islam sanggup mendoakan kemusnahan orang pemimpin Islam lain..sanggup memfitnah..serta menuduh orang Islam lain tidak seIslam kumpulan mereka hanya kerana perbezaan ideologi politik. Ketamakan orang Islam untuk berkuasa menyebabkan mereka menjadi buta...untuk berbaik-baik sesama orang Islam. Sebab itulah orang-orang Islam begitu mudah diperbodohkan..begitu mudah dibuli..begitu mudah diperhambakan oleh kaum lain. Peliknya orang Islam Malaysia nie..sanggup pertahankan orang bukan Islam..yang mengutuk dan menghina agama sendiri..demi kuasa..hingga terlupa bahawa maruah dirinya sudah dipijak pijak dan ditertawakan oleh sekutunya nya sendiri..

Palestin tidak akan bebas..tidak akan aman dan tidak akan menjadi sebuah negara berdaulat seandainya Liga Arab sendiri tidak mempunyai kuasa..tidak berpengaruh dan masih takut serta tunduk kepada kuasa Amerika Syarikat!. Orang-orang palestin akan terus menderita beratus tahun lagi..selagi negara-negara Arab tidak mampu bersatu dan tidak mampu menentang kerakusan rejim zionis! Sama juga kita di Malaysia..bahawa Melayu tidak mampu bersatu selagi pemimpin mereka masih rakus dan tamak untuk berkuasa. Orang Islam di Malaysia akan terus dikelirukan oleh perjuangan golongan yang sanggup menggadaikan maruah agama sendiri..demi kekuasaan yang diimpikan... 

Maka Awas! Awas!..jangan salahkan orang asing jika Malaysia suatu hari nanti ..kembali dijajah secara fizikal kerana ketika ini pun kita masih dijajah dari segi budaya..cara kehidupan dan juga ekonomi..

No comments:

Post a Comment