Monday, June 3, 2013

Cakap2 Selepas PRU

Najib dah jadi Perdana Menteri..PKR..PAS dan DAP masih berkuasa di Selangor..Kelantan dan Pulau Pinang..masa nak meraih undi sudah tamat...masing-masing dah capai hajat..jadi sekarang ni tiba masa bekerja untuk rakyat!!.. hentikan segala cakap-cakap politik..caci mencaci...fitnah dan cari salah orang lain..berilah tumpuan kepada pembangunan rakyat..

Peliknya di Malaysia..walaupun pilihanraya dah tamat..cakap-cakap politik..masih terus berlaku..bangkang sana..bangkang sini..perhimpunan sana sini...tak berhenti lagi...sampai bila ahli Yang Berhormat yang dipilih nak bekerja untuk rakyat? Adakah YB yang telah menang pilihanraya dipilih untuk mengadakan perhimpunan berdemonstrasi atau nak berjuang membantu rakyat ? 

Kalau asyik nak membantah keputusan pilihanraya..sampai bila pun masalah rakyat di kawasan tak dipedulikan..pun begitu peliknya inilah jenis YB yang menjadi pilihan rakyat walaupun tahu pastinya YB tersebut tidak akan membawa apa-apa pembangunan atau kemajuan kepada masyarakat yang memilihnya. ..aku dah lama tak menulis..dan apa yang aku tulis hanya satu pandangan peribadi...pandangan dari sudut apa yang aku lihat, dengar dan baca disekelilingku.. 

Lets move on..and move forward to make our life better..rather than dwelling on the petty issues which may ..if prolong could well escalate into a dangerous territories of hatred..and thus ignite chaos and instability..

No comments:

Post a Comment