Monday, December 17, 2012

Melayu Hanya Pengemis..

Tajuk muka depan NST 17 Diesember 2012 'Malay DAP leaders slam absence of Malays in CEC' dan Keluhan pemimpin Melayu DAP dalam Utusan Malaysia menceritakan watak sebenar sebuah parti politik yang sebelum ini melaungkan slogan 'Malaysian Malaysia' dan seringkali mendabik dada sebagai parti politik paling demokratik di Malaysia. Ternyata tindakan perwakilan menyingkirkan orang Melayu dalam Jawatankuasa Kerja Pusat menemplak segala kenyataan pemimpin tertinggi DAP selama ini.

Amat kasihan sekali kerana orang-orang Melayu dalam DAP tidak lebih sebagai gimik politik DAP untuk mempengaruhi sokongan orang Melayu terhadap parti tersebut. Malah pemimpin Melayu seperti  Zairil Khir Johari dan Dr.Ariffin S.M Omar ke Jawatankuasa Kerja Pusat adalah seperti 'pengemis' yang mengharap belas ihsan Setiausaha Agung DAP. Nasib kaum India dalam DAP lebih baik berbanding Melayu mungkin disebabkan Karpal Singh masih lagi menjadi Pengerusi DAP. Bayangkan jika Karpal Singh bukan lagi Pengerusi DAP, apakah kaum India dalam DAP akan mengalami nasib yang sama dengan kaum Melayu?

Pertambahan kerusi Parlimen dan DUN oleh DAP juga mencerminkan bertapa DAP ingin menjadi Kapitan dalam pakatan rakyat walaupun secara sinisnya Karpal Singh menyokong Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri jika pakatan rakyat memenangi pilihan raya umum ke-13 nanti. Karpal Singh bijak bermain perangsaraf kerana sedar kehadiran Mustafa Ali daripada PAS dalam persidangan pasti akan memberi komen yang agak bertentangan. Komen Mustafa Ali jelas menunjukkan beliau tidak senang dengan sokongan yang dinyatakan oleh Karpal Singh kepada Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri kerana PAS juga inginkan pemimpin mereka, Hadi Awang dijadikan Perdana Menteri Malaysia.

DAP tidak akan tunduk kepada sesiapa pun dalam pakatan rakyat walaupun pemimpin mereka menyokong Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri. Kenapa mereka menyokong Anwar Ibrahim.? Sebabnya Karpal Singh tahu segala rahsia Anwar Ibrahim dan jika Anwar menjadi PM adalah mudah untuk DAP memanipulasi dan mempergunakan Anwar Ibrahim. Ketegasan DAP menentang dasar Islam amat jelas apabila membantah tindakan kerajaan PAS di Kelantan yang melarang wanita menggunting rambut lelaki. Kenyataan bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz  iaitu ketiadaan calon Melayu bukti DAP parti cauvinis dan perkauman merujuk kepada kuasa Cina dalam DAP yang tidak akan memberi laluan Melayu menjadi pemimpin. Segala tindakan DAP selama ini di Pulau Pinang dan juga tindakan perwakilan sepatutnya membuka mata orang-orang Melayu dalam DAP bahawa mereka hanyalah melukut ditepi gantang yang hanya berguna apabila ingin mendapat undi orang-orang Melayu. Jika tidak mereka tiada apa-apa fungsi dalam parti selain menjadi tukang sorak tukang tepuk tangan dan menjadi barua.

Sehebat mana pun Anwar dan Hadi Awang berhujah mereka tetap tidak akan mampu mengalah kehebatan Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng dalam mempergunakan orang Melayu untuk mencapai matlamat mereka. Harus diingat Lim Kit Siang sudah  menjadi ahli parlimen sejak zaman Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj..iaitu dipilih dalam tahun 1969!. Sudah 43 tahun! Kalau nak bandingkan Anwar dan Hadi....

Tidak mustahil agenda ini sudah dimulakan sejak 43 tahun dahulu yang kini semakin dapat dijadikan satu realiti sekiranya pakatan rakyat mampu menguasai Putrajaya! Setiap perancangan itu sudah lama dirancang mungkin baru digerakkan dengan adanya orang-orang Melayu sendiri yang membantu untuk mencapai matlamat mereka. Kita bercakap tentang Anwar dan juga Hadi Awang..yang hanya menjadi boneka DAP..Anwar Ibrahim tidak mampu berkuasa sepenuhnya..begitu juga Hadi Awang...walaupun kedua-dua mereka menjadi PM dan TPM kerana kuasa sebenar adalah ditangan DAP.

Kalau  ingin menjadi pengemis di bumi sendiri..silakan..kerana setelah kuasa terlepas jangan diharap ianya akan dapat digenggam semula.Kalau masih buta..silakan..gadaikan segalanya demi satu perubahan..jangan nanti menangis dengan nada sesal..seperti yang dialami orang-orang di Selangor..di Kelantan, Kedah dan juga Pulau Pinang.Setiap hari mengeluh merintih..tetapi siapakah yang mengundi dan melantik mereka? 

No comments:

Post a Comment